Lucien Lévy-Dhurmer (1865. szeptember 30. - 1953. szeptember 24.) francia szimbolista / szecessziós művész volt, akinek munkái festményeket, rajzokat, kerámiákat, bútorokat és belsőépítészetet tartalmaznak.
Lucien Lévy született egy zsidó családban Algírban, a francia Algériában. 1879-ben Párizsban kezdte rajz és szobrászat tanulmányait. Először az 1882-es párizsi szalonban mutatkozott be egy kis kerámia lemezzel 1887-ben Lévy Cannes közelében élt, Franciaország déli részén, ezekben az időkben kerámia díszítéssel foglalkozott. 1886 és 1895 között kerámiadekorátorként, majd a Clément Massier stúdió művészeti vezetőjeként dolgozott. 1892 körül írta alá az első kerámiadarabjait, amelyeket az iszlám művészet befolyásolt. 1895-ben Párizsba kltztt, hogy festőkarrierjét kezdje; ebben az időben meglátogatta Olaszországot, és a reneszánsz művészet tovább befolyásolta művészetét.
1896-ban bemutatta első pasztelljeit és festményeit Lucien Lévy-Dhurmer néven; hozzátette anyja leánykori nevének (Goldhurmer) utolsó két szótagát, valószínűleg megkülönböztetve más Lévy nevű emberektől. Festményei hamarosan népszerűvé váltak a közönség és a többi művész körében is. Nagy elismerést kapott a részletekkel kapcsolatos tudományos figyelem iránt, Georges Rodenbach írójának portréja talán a legszembetűnőbb példája az általa alkalmazott furcsa és rendkívüli színenergiának.
1901 után Lévy-Dhurmer tovább lépett a kifejezetten szimbolista tartalomtól, és több tájat építtetett munkájába az Európába és Észak-Afrikába tett utazásai miatt. Továbbra is ihlette a zene, megkísérelte festett formában felfogni a nagy zeneszerzők, például Beethoven alkotásait.
1914-ben feleségül vette Emmy Fournier-t, aki a korai feminista La Fronde újság szerkesztője volt. Addigra elsősorban az olaj- és a pasztell tájakon, Whistlerhez és Monethoz hasonló stílusban dolgozott.