Nitsch, Hermann Bécs, 1938
A bécsi Grafikai Kísérleti Tanintézetben tanult, melyet 1958-ban kitüntetéssel fejezett be. Intenzív kapcsolatban volt a bécsi akcionistákkal, de Nitsch később a hagyományok és a szimbólumok sajátos és komplex értelmezése felé fordul, „a kereszténység hagyományainak eredetével és értelmezéseivel" foglalkozik. 1957-ben említi először az O.M. színház (orgia-misztérium színház) eszméjét és a 6 napos játékokat. Innentől kezdve szinte az egész munkássága ezek köré a játékok és partitúrák köré fonódik, különféle értelmezéseket és kombinációkat hozva létre. Az 1960-as években a játékok elsősorban akciókból állnak, ekkor tartja a legintenzívebben a kapcsolatot a bécsi akcionistákkal. Az 1970-es években tovább tervezi az O.M. színházat, de ebben az időben kezd elsősorban a zenére összpontosítani, ekkor már világhírű képzőművészként tartják számon. Munkái jelenleg elsősorban a dionüszoszi hagyományok kutatására irányulnak, többnapos játékokat szervez, melyeken a nagyszámú közönség és résztvevő az előadás szerves részét képezik. Kompozícióiban lemészárolt és kibelezett állatok, vérrel lelocsolt meztelen emberek szerepelnek, gyakran keresztre feszítve.
Nitsch munkáit általában sok támadás éri megbotránkoztató jellegük miatt, a kiállításait sok esetben szeretnék megakadályozni.