Irodalom
Láncz Sándor: Gondolatok egy kiállítás kapcsán. Művészet, 1964/7., 45.
Szabadi Judit: Korga György kiállítása a Mednyánszky teremben. Művészet, 1964/7., 42–44.
Perneczky Géza: A magyar „szür-naturalizmus” problémája. In.: Perneczky Géza: Tanulmányút a pávakertbe. Magvető, 1969, 78–104.
Sámathy Tamás: Nem mindegy, hogy merre csavarodnak a felhők. Beszélgetés Korga György festőművésszel. Mai Magazin, 1984. február
Korga György festőművész története, Magyarország 2001 – Családi krónikák, 2001, magyar ismeretterjesztő sorozat (35')
A néző kapkodja a szemét a szürnaturalista részletgazdagság előtt állva. Próbálja egyenként sorra venni a jellegzetes korgai pop art tűzijáték egyes elemeit. A burjánzó, megfolyatott szürkés lakkfelhő közepén újságcímlapok sorakoznak. Korga vette a korabeli fogyasztói társadalom színes felületeit, a – gyakran nyugat-német – magazinok fedőlapjait, és frappáns fogalmi ellentétpárokat rajzot fel velük: divat és háború, szakralitás és pop kultúra, aranykor és 20. század. Az 1967-es esztendő felvillanó újságképekben elmesélve: nevető címlapmodellek, éneklő zenészek, mellettük egy pisztolyokkal dekorált aranyozott Madonna-ikon, egy bőrnadrágos cowboy, egy gitáros beatnik és egy gettó-emlék. Középen ballonkabátos nőalak siet, feje helyén applikált absztrakt vászonformával, szinte füstté válva a kabátszárnya alól kigomolygó szürnaturalista festékfolyással találkozva. Az egymásra rétegzett címlapokat sablonnal festett sziluettek, címfestő betűk, számok és emblémák írják felül. Korga a rá jellemző precizitással dolgozta ki a részleteket, a bizánci ikon stílusimitációjától a ballonkabát gombjait díszítő érme-szerű profilokig. A mikroszkopikus realizmust máshol felcserélte a gyűrt rongyokkal cuppogtatott felszínnel vagy a szabad folyást kapó, elterülő lakkfesték gomolygásával. Az elmúlt évtizedek hazai pop art kutatása előtt eddig rejtőzködött Korga művészete. Pedig a „nemzetközi pop” helyi akcentusokat kereső megközelítésmódjába tökéletesen beleillene ez a szürnaturalizmussal érintkező, nagy méretű kompozíció is. Gazdag felülete és összetett szimbolikája a korgai életmű kiemelkedő remekévé avatja, aminek méltó helye lenne a magyar pop art fontos alkotásai között.